Vaillant VHR 30-34/3-5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vaillant VHR 30-34/3-5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

k*********@g******** 11-04-2023

Slechtste product ooit!!!

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

10 maart een geheel nieuwe installatie laten hangen, na 2 uur al kapot, het hele weekend + maandag en dinsdag nog in de kou gezeten zonder verwarming en warm water, lekker bij -3.
Nu binnen een maand tijd maakt hij een geluid of ie uit elkaar gaat klappen!! Direct smorgens om 10 uur gebeld, nu 2 dagen later nog geen monteur langsgeweest en gaan vandaag ook weer niet komen ook, komen morgen en morgen is het weer morgen. Nu alweer 2 dagen in de kou en geen warm water.
De meest slechtste kutservice die je je maar kunt bedenken.
Snel van de muur aftrekken en ander merk nemen, dit nooit meer!
Er wordt gewoon weg niets opgelost!! Onbegrijpelijk, wel de hoofdprijs betalen maar niets oplossen!!
Dus NOOIT aan beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minpunten

• 2x stuk binnen 1 maand tijd
  • gloednieuw gekocht direct kapot

Jaap 24-11-2015
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Onze vorige VaillantHR ketel na 15 jaar vervangen en nooit in de steek gelaten,toch besloten om de ketel te vervangen.De keuze voor een nieuwe cv ketel was niet moeilijk.Aangeschaft de Vaillant hrSOLIDEplus VHR 30-34/3-5,makkelijk bedienbaar en geruisloos en een prima waterleverantie,zeer tevreden over.

PeepPeep 30-04-2012
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Deze ketel is als vervanging geplaatst voor de oude Agpo ketel (wie kent 'm niet).
Hij is echt gigastil (je hoort hem totaal niet, hangt op zolder bij open trapgat en Agpo hoorde je echt werken maar de Vaillant is echt STIL).
CV gedeelte is helemaal top, radiatoren worden snel warm en echt heet.

Maar belangrijkste: warm water productie (met name voor douchen) is een verademing. Kon de Agpo in de winter net aan een redelijke (toch zwakke, niet echt hete) douche produceren (en dan moest niemand warm water tappen, dan stond je gelijk in ijskoud water....), deze Vaillant geeft in hartje winter een heerlijk krachtige, echt hete douche (en dan heb ik de douche nog geen eens voluit staan). Een wereld van verschil met de oude Agpo dus en echt het sterkste punt van deze Vaillant.

En last but not least: hij is stukken zuiniger. Alleen op dat punt is het de moeite van vervangen absoluut waar, ik denk dat hij zich al snel voor de helft terug verdient als je hem vervangt voor een oudere maar nog niet afgeschreven ketel.

Kortom: CV helemaal top, douchen wordt een andere dimensie en de energierekening wordt een stuk betaalbaarder...... ik zeg: doen!

bertp01 03-02-2012
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Door Breman geleverd en in een paar uur geinstalleerd. Calormatic 370 gratis erbij maar na paar dagen een zelflerende modulerende Chronotherm Vision Modulation gekocht, zelf aangesloten op de E Bus en dat werkt als een tierelier, ook bij ons 2-onder een kap met 25m2 glazen veranda en vloerverwarming. Verder stil en fijn af te regelen via de Chronotherm (m.n. ook via het service menu).

Ook de warmwatervoorziening van de Vaillant kan door de Chronotherm worden geregeld, iets wat niet bij Vaillant en niet bij Breman bekend was. En de Chronotherm heeft 6 periodes per dag en is veel makkelijker en variabeler in te stellen. De Calormatic is daarbij vergeleken design-crap.

Over duurzaamheid en verbruik valt nog weinig te zeggen, maar we komen van een probleemloze 25 jaar oude Vaillant CW 2/3, maar nu is het bad dus wel ineens 2 keer zo snel vol en kan er ook met mate onder warm water getapt worden wanneer boven gedoucht wordt.

Overigens een reden om niet Bosch of Nefit te nemen (naast de uitsluitend goed recensies van de CW5 30-34 van Vaillant) was de lange garantie die daar geboden werden, mits je maar een duur onderhoudskontrakt afsluit. Niet gedaan dus want om nou je garantie zelf te betalen...

Hoe dan ook de Vaillant HR SolidePlus CW5 30-34 samen met de Honeywell Chronotherm Vision Modulation lijkt tot nu toe een perfekte combinatie. En Breman achteraf overigens ook.

(Ps duurzaamheid moet je hier blijkbaar beoordelen dus dan maar een 10, tot nu toe, maar de wisselaar en pomp van die fabrikanten komt tegenwoordig toch allemaal uit dezelfde fabrieken, dacht ik, dus...)

Jan.Rouwtje 14-04-2012

Hoeveel sec. duurt het voor dat je echt warm water in de keuken hebt ? Wij hebben de cv op zolder staan met een voorraad boiler (80 ltr) van 20 jaar oud, nog nooit een storing gehad ,maar ik ben alvast aan het rond kijken voor het geval dat hij een keer de geest geeft .

bertp01 27-02-2012

Intussen paar maanden in gebruik. Volgens www.mindergas.nl zitten we vanaf 1-1-2012 in vergelijking met zelfde periode 2011 en met verrekening van de verschillen in temperatuur (de graaddagen) op zo'n 13% minder verbruik (met meer dagen/weekenden thuis doorgebracht en met veel vaker het bad gevuld dan vorig jaar in dezelfde periode).

bertp01 25-01-2013

Over de Chronotherm Vision Modulation, ik heb van Honeywell indertijd advies gekregen en daarmee de aansluiting weten te realiseren. Er was ondduidelijkheid over wat OT aansluiting was, ik herinner me dat ik een blokje moest verplaatsen. Maar ik ben de mails kwijt waar dit in stond.

Blijft overeind dat we al een jaar de Vaillant en de Honeywell samen met veel plezier gebruiken, daarbij zowel tapwater als verwarmingswater kunnen regelen (ook bv tapwater verwarmen uitzetten 's nachts) en behoorlijk bespaard hebben, nl zo'n 18% op basis van graaddagen correctie (www.mindergas.nl). Sorry dat ik jullie niet verder helpen kan!

FrankvdW678 12-03-2012

Hoe kan de warmwatervoorziening door de Chronotherm geregeld worden; is dit bij Honeywell te vinden?
Ik overweeg de aanschaf van de Chronotherm modulation voor een VHR 24-28C.
BVD Frank

hart4kieskeurig 09-10-2012

Ik heb een Honeywell Chronotherm Vision Modulation aangeschaft en op de Ebus aangesloten,
maar hij geeft aan "aansluitfout". Honeywell gebeld: aansluiten op "OT en massa" , deze zitten er niet op :( :( !! ( daarna zeggen ze, bel maar installateur ).
Waar heb jij de Honeywell op aangesloten ?? En is er daarna nog een instelling op de ketel gewijzigd ??

Alvast bedankt !

maartengul 01-02-2013

Dus Bert als ik het begrijp heb je de extra open therm printplaat gebruikt om de chronotherm aan te sluiten(extra print werdt los meegeleverd met de ketel en moet je tussen ketel en chronotherm aansluiten)? Gr maarten

hart4kieskeurig 27-01-2013

Ik heb inmiddels de Honeywell Chronotherm Vision Modulation aangesloten,
Ik heb aarde en hemel verschoven om uiteindelijk aan de info te komen.
Erg onprofessioneel van Vaillant en Honeywell van het verstrekken van nauwelijks of GEEN info aan particulieren.
Na diverse "dreig" mails heb ik eindelijk iemand van Vaillant aan het woord gehad.

Naast de "normale" print / moederboard waar de aansluitingen op zitten, zit links een los printje voor de aansluiting voor een modulerend thermostaat.
Op dit printje staat OT en Massa en daar sluit je dus de Honeywell Chronotherm Vision Modulation op aan.
Direct perfect werken, en genieten van uitgebreide info en diverse uitgebreide programma's.
De thermostaat word ook gevoed door deze aansluiting ( dus geen batterijen nodig )

maartengul 24-01-2013

Hallo Bert

Wij hebben het zelfde probleem hadden eerst ook een chronotherm vision modulation op de oude ketel werkde prima.
Nu met de vaillant een calormatic 350 vinden wij niks,op advies de vaillant thermostaat laten zitten ,want vaillant zei dat de hoynwell niet zal werken op de vaillant ketelDus wel volgens jou,kun je mij een korte uitleg geven hoe je de chronotherm vision precies hebt aangesloten ?
En hoe kun je dan de water temparatuur regelen via de thermostaat.

groetjes maarten

Hart 28-12-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Deze ketel gekocht in combinatie met een Calormatic 370 voor een zeer scherpe prijs bij Siwako in Rotterdam.
Ik heb mijn oude Agpo Econforte HR ketel (14 jaar/oud) preventief vervangen voor de CW5 Hrsolide.
De nieuwe Valliant kon gemakkelijk met een paar aanpassingen geplaatst worden op de oude aansluitingen. De Valliant is bijna 40% kleiner maar levert 2x zoveel warm water. Bij het opstarten kan je de ketel in een voorloop programma laten lopen voor het op waterdruk brengen en het ontluchten, dit werkt echt mooi.
Verder stel je 'm via de 2 grote knoppen in op bv 65gr en laat 'm geprogrameerd lopen via de thermostaat Calormatic 370.
Deze wordt CanBus gestuurd en je kan dan ook alle info van de ketel aflezen op de thermostaat. ( Zit er ook gelikt uit ! )
De Ketel is in gebruik zeer stil en start snel op.
De woonkamer is merkbaar sneller op temperatuur.
Douchen gaat met stortdouch zeer goed en zeer heet ( tot verbranding toe ) ook als je gelijktijdig je bad vol laat lopen.
WEL heb je als je plots warm water tapt uit bv je wasbak, dan zakt effe de teperatuur van je douch in, maar hersteld zich in enkele seconden.

De thermostaat werkt simpel en mooi, maar je kan maar 2 temperaturen in programeren, namelijk de dag of de nacht temperatuur. Je kan dus geen verschillende temperaturen op verschillende tijdstippen programeren.
Ik heb nog getwijfeld om voor de Remeha te kiezen, maar had nog teveel problemen met de lekkende gasblokken.

Conclusie: Een Solide ketel die zeer krachtig en compact is en met de Calormatic 370 super simpel en comfortable werkt. Een TOPPER !

Rob geel 03-03-2012

Klinkt goed, heb zelf ook een op het moment een Agpo, deze gaat na 12jaar ook problemen opleveren.
Door wie is de huidige ketel opgehangen.
Dit i.v.m. de toch wel hoge prijs van de cv mensen ketel leveren plus ophangen.
Verder veel geluk met de nieuwe cv ketel.
HGR Rob

Budgy 04-12-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Wat een fantastisch toestel!!! Super service door TiTechniek. Ruim voldoende capaciteit voor onze luxe stortdouche on voor het verwarmen van ons vrijstaand huis van 650m3 inhoud. Combinatie met de calormatic 370 thermostaat is uitstekend. Duidelijk te programmeren en te bedienen.

Kan deze ketel en deze firma bij iedereeen aanbevelen!!

M. Equestre 03-12-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

In oktober 2011 een Vaillant HR 30-34 met bijpassende klokthermostaat laten installeren door Schouten Techniek uit Zwaag. Toestel gekozen vanwege de goeie ervaringen met eerdere producten van Vaillant. Nu na 2 maanden gebruik zijn de ervaringen positief; veel en snel warmwater, zeer stil tijdens gebruik, eenvoudig bedienbare klokthermostaat(calormatic 390). Wat mij betreft een verstandige keuze geweest en zeker aan te raden.

Frederik1976 22-11-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

De Solideplus CW5 heeft mij niet teleur gesteld.
Snel en veel warm water, voor de keuken hebben we wel een aparte boiler met cooker.
De ketel is muisstil en dat is wel handig nu onze zoon op zolder slaapt. De gratis Vaillant klokthermostaat is ook makkelijk te bedienen. Via de dealer kregen we ook nog 5 jaar gratis garantie.
Over de duurzaamheid kan ik niet veel zeggen nu 3 maanden in bezit.

Schillings 28-10-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Gisteren een Vaillant Solideplus 30/34 laten plaatsen.
Mede voor deze ketel gekozen door positieve reviews op deze site.
Ik moet zeggen, niets teveel gezegd. De ketel is muisstil, we hadden een Nefit Ecomline die nog wel eens wilde fluiten als hij aan ging.
Verwarming werkt perfect en ook over het warm water niets te klagen, maar dat was ons ook beloofd. 10 liter van 60 graden per minuut, dan heb je geen voorraadboiler nodig, was gezegd. Klopt!!

Al met al: Aankoop van het jaar!

J.Mulder 06-11-2011

De firma Meppelink uit Hoogeveen geeft in de maand november 2011, op deze ketel ""Nu 12 jaar garantie GRATIS op uw nieuwe vaillant cv-ketel""

www.meppelink-thuisinwarmte.nl

Dus moet deze ketel wel betrouwbaar zijn ! toch....

JMT van Hees 07-11-2011

Hoe kunt U nu al over de duurzaamheid oordelen als de ketel pas 1 dag hangt ?

mark672 20-10-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Bij het kiezen van onze niewe cv-ketel zijn wij afgegaan op het advies van onze installateur. Deze adviseerde ons een vaillant te nemen. Het toestel hangt nu 4 maanden en we zijn twee weken geleden begonnen met stoken nu de kou komt opzetten s'avonds. De ketel hangt bij ons op zolder waar onze zoon slaapt. Onze vorige ketel wilde wel eens wat lawaai maken maar de vaillant geeft vrijwel geen geluid af. Wij wilden een sterke ketel met genoeg vermogen om ons huis snel te verwarmen, en een bad snel te kunnen vullen. We zijn benieuwd naar de stookkosten aan het eind van het jaar.

Robin A. 15-10-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Ben zeer tevreden met deze Vailliant. Lekker zuinig en stil. Geen rare piepejs (zoals bij mijn vorige ketel)

Al met al zeer blij met deze ketel!

Rico.H 15-10-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Deze Vaillant is perfect voor mijn gezin! Mijn vrouw en dochters zijn me dankbaar, want het bad is binnen no-time vol.

Ik ben ook erg blij want geen problemen met deze ketel en hij is ook nog extra zuinig en dat scheelt weer in mijn portemonee.

Dit is mijn derde cv-ketel. In mijn 1e woning had ik een vaillant ketel aangeschaft tijdens de verbouwing, volgens mijn installateur toen de beste koop. Inderdaad prima ketel jarenlang plezier van gehad.

Mijn tweede cv-ketel was Intergas en helemaal nieuw toen ik verhuisde naar mijn nieuwbouw woning. In die eerste jaren alleen maar problemen mee gehad. Uiteindelijk is deze ketel uitgebrand. Intergas gaf niet thuis, maar gelukkig stond de ontwikkelaar garant.

Nu in mijn derde woning heb ik weer de keuze gehad en deze Vaillant ketel laten plaatsen die nu bijna 3 jaar zonder problemen werkt. Wat een verschil qua warm-waterhoeveelheid en snelheid waarmee het huis verwarmt. Mijn huidige installateur adviseerde mij deze ketel vanwege zijn ervaring met dit type en de service op vaillant ketels. Gelukkig had ik al zeer positieve ervaring ermee, want natuurlijk was ik na mijn Intergas teleurstelling erg oplettend bij de aanschaf.

Mijn installateur had een keer bij onderhoud een onderdeel niet op voorraad en met één belletje naar vaillant kon hij diezelfde middag zijn klus afmaken. Dat noem ik nog een uitstekende service.

Kortom voor mijn gezin en mij niets anders meer!

lekkerwarm 12-10-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

De vaillant Hr Solideplus vhr 30-34/3-5 cw 5 verkregen via Warmte Service Filiaal in Leiden waarbleek dat hij voor 1080,00 Euro geleverd werd incl. klokthermostaat de Calormatic 392. Deze is aan de hand van de bijgeleverde gebruiksaanwijzing goed en gemakkelijk in te stellen en zal ook meebesparen in zuinig en verantwoord stoken van de Hr Ketel.
We kunnen nu zelfs douchen en elders watertappen zonder dat je een koude hoos water overje heen krijgt. Het bedieningspaneel van de ketel is erg mooi en duidelijk gebruiksvriendelijk en stemt goed af met de voorgenoemde klokthermostaat.
Hij is zo stil dat we de eerste dagen een paar keer naar boven zijn gelopen om te kijken of hij het wel deed. Echt het is een topper laat die winter maar komen. En nu maar kijken of deze het net zolang volhoud als zijn voorganger de vaillant 242 die 16 jaar zonder problemen (uitgezonderd jaarlijks onderhoud) warmte heeft gegeven.

Rinaldo Rinaldinni 05-09-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Ketel van Vaillant hangt nu anderhalf jaar bij ons op zolder en heeft nog geen enkele storing getoond. Vaillant zegt een energiezuinige ketel te hebben geproduceerd, wij kunnen dit bevestigen aan de hand van onze energierekening. Deze is 140 euro lager uitgekomen dan het jaar ervoor. Onze installateur heeft ons geadviseerd om na 2 jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren om het hoge rendement te behouden. Bediening werkt eenvoudig en ziet er ook nog fraai uit door het lichtblauw verlichte bedieningspaneel. Kortom een absolute aanrader.

Roberto 25 29-10-2011

Hallo Rinaldo
Over wat voor huis hebben we het dan een Rijtjeswoning
Hoekwoning of Vrijstaand
Is het beter je ketel wat groter te nemen,dan te klein.

Ron

Rinaldo65 07-12-2011

Hallo Rinaldo
Over wat voor huis hebben we het dan een Rijtjeswoning
Hoekwoning of Vrijstaand
Is het beter je ketel wat groter te nemen,dan te klein.

Beste Ron

Wij hebben een midden woning en hebben deze ketel toen ook genomen voor het geweldige warmwater comfort 8 liter / min. op advies van de Installateur.
het CV vermogen is aangepast aan de woning.

Groetjes Rinaldo

Sigarenboer 02-09-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Geweldige ketel, veel warm water, zelfs douchen en gelijktijdig bad vullen is met dit toestel mogelijk....

Peter97 02-09-2011
Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/3-5

Deze ketel nu al meer dan een jaar in onze woning, en hij bevalt super. Wij gebruiken hem in combinatie met de Vaillant klokthermostaat en dit is allemaal zeer eenvoudig in te stellen.
Ook de hoeveelheid warm water die eruit komt is enorm en kan met gemak een grote stortdouche aan.
Onlangs in de installateur weer even langs geweest voor het onderhoud en deze gaf ook aan de deze ketel zeer betrouwbaar is en door de RVS wisselaar ook een lange levensduur heeft.

Al met al een zeer goed en betrouwbaar product.